1. Samochód objęty jest ubezpieczeniem OC/AC. W razie awarii, kolizji, wypadku najemca ma obowiązek powiadomienia o tym fakcie wynajmującego, a dalsze postępowanie jest uzależnione od rodzaju uszkodzenia/awarii, a także innych okoliczności mających wpływ na ustalenie sprawcy i wypłat odszkodowania.
2. W przypadku kradzieży lub uszkodzenia pojazdu w wyniku włamania, kolizji, wypadku, najemca zobowiązany jest do zgłoszenia tego faktu policji i uzyskania poświadczenia o przyjęciu zgłoszenia. Wszystkie szkody nie zgłoszone na policję najemca będzie likwidował na własny koszt. Zgłoszenie powinno zawierać szczegóły zdarzenia, w tym wielkość rodzaj uszkodzenia, nazwiska, adresy osób i numery rejestracyjne pojazdów biorących udział w zdarzeniu, numery polis, dane świadków; komplet dokumentów winien by przekazany wynajmującemu w dniu zwrotu pojazdu.
3. Jeśli szkoda lub awaria nie ma wpływu na bezpieczeństwo jazdy ani na pogorszenie stanu technicznego pojazdu, po uzyskaniu zgody wynajmującego, najemca może kontynuować jazdę.
4. W sytuacji kiedy szkoda lub awaria ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy lub na pogorszenie stanu technicznego pojazdu, najemca nie może kontynuować jazdy, a uszkodzenie powinno zostać usunięte w porozumieniu z wynajmującym i po uzyskaniu jego zgody, w sposób gwarantujący bezpieczne podróżowanie i odpowiedni stan techniczny pojazdu.
5. W przypadku, gdy awaria (dotyczy awarii technicznej, nie zaś w szczególności kolizji/wypadku) powstała z winy najemcy, ponosi on pełną odpowiedzialność za ten fakt, a wynajmujący ma prawo dochodzić wszelkich odszkodowań za poniesione straty.
6. W sytuacji, gdy awaria nie powstała z winy najemcy, wynajmujący zobowiązuje się do zwrotu uzgodnionych z nim kosztów na usunięcie awarii pod warunkiem dostarczenia pełnej dokumentacji usunięcia awarii oraz wymienionych części.